Модуль 4. Пример задания. Структура модуля. 

ЗАДАНИЕ 4. Тематическое монологическое высказывание с элементами рассуждения. 

"Устный экзамен ЕГЭ по английскому языку "

 

 

 


Модуль 4 посвящен поэтапному выполнению задания 4. В данном задании от вас требуется создать тематическое моноголигическое высказывание на проблемную тему для проектной работы с опорой на текст задания и 2 фотографии.
Вы должны обосновать выбор иллюстраций и выразить свое мнение по теме проектной работы.
  • Объем высказывания - 12-15 фраз.
  • Время на подготовку - 2.5 мин.
  • Время на говорение - 3 мин.

Пример.

Task 4. Imagine that you are doing a project “Types of learning” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend.
In 2.5 minutes be ready to:
  • explain the choice of the illustrations for the project by briefly describing them and noting the differences.
  • mention the advantages (1-2) of the two types of studying;
  • mention the disadvantages (1-2) of the two types of studying;
  • express your opinion on the subject of the project – which type of learning would you prefer and why.
You will speak for not more than 3 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

Пример выполнения задания.

 Вступление.
Hi. Good news. I’ve found some images for our project "Types of learning” " and would like to share some ideas on the matter.
  • "explain the choice of the illustrations for the project by briefly describing them and noting the differences.
To start with, both pictures show 2 types of learning. which are widely held among young people of various attitudes.The 1st picture presents online classes , while the 2nd one illustrates traditional school lessons. There are some differences between these photos. Traditional studying happens face-to-face in a classroom setting with one teacher and a group of learners. Online learning transfers this component to a computer-generated environment. The most obvious difference when comparing the two is a way of interaction – physical and virtual.
  •  Mention the advantages (1–2) of the two types of classes.
One of the main benefits of distant learning is a possibility to get an easy access to learning materials. The best part of traditional education is that it is scheduled and properly carried out.
Mention the disadvantages (1–2) of the two types of classes.
Despite the advantages of both types of classes, they have some disadvantages. The one bad point about distant learning is that it may create a sense of isolation since everyone learns on their own manner. The drawback of traditional classes is that they are lack of interactions.
  • Express your opinion on the subject of the project "which type of learning you would prefer and why.
In summary, I feel confident about keeping traditional class learning. Even though, online learning is a good resource for educational material, the social environment of a traditional school is a perfect way to build one's character and personality.
Заключительная фраза.
That’s all I wanted to say. Looking forward to your comments.

Структура высказывания.

Вступление.

Во вступительной фразе вы должны представить обращение к другу с целью представления 2-х иллюстраций по совместному проекту на определенную тему.
Например: I’ve discovered some images for our project “Types of learning” and would like to share some ideas on the matter.
Главная часть.
  • Объясните выбор иллюстраций для проекта, кратко описав их и указав различия.
  • Упомянуть сильные стороны объектов или видов деятельности, представленные на фото.
  • Упомянуть слабые стороны объектов или видов деятельности, представленные на фото.
  • высказать свое отношение к теме проекта - какой вид деятельности/ объектов…. предпочитаете и почему.
Заключительная фраза. Заключительная фраза - обращение к другу об окончании высказывания.
Пример: That's all I wanted to say. Looking forward to your comments.

Структура модуля 4.

Модуль разделен на 6 уроков. В каждом уроке представлены различные структуры - клише высказывания, которые помогут сделать ваш ответ более связным и сохранить темп речи. Вы научитесь делать заметки – план монолога по каждому пункту задания. После прохождения урока вы должны выполнить практические тесты для закрепления пройденного материала. Вам так же будут представлены критерии оценки вашего высказывания. В последнем уроке вам будут даны советы и рекомендации по эффективному выполнению задания.